
Като крайно некомпетентен относно SEO оптимизация, не политолог и прочие нужни "квалификации", не мога да изпусна да си кажа мнението относно Гугъл бомбата срещу правителството (за повече информация кликнете ТУК)
Хубава инициатива. Идейна, ефективна, демонстративна. Аз обаче имам един конкретен въпрос:
Срещу кого точно се прави тази Гугъл бомба?
Срещу настоящето правителство? Срещу сайта на институцията? Срещу институцията?
Обикалях из блогове и сайтове, които подкрепят инициативата и останах с противоречиво впечатление. Всеки отговаря различно на моите въпроси, а за мен е важно да знам - срещу кого е?
Ако е срещу сегашното правителство - добре. Ако е срещу сайта - добре. Но аз съм против да е срещу самата институция Министерски Съвет, защото се дискредитира институцията, която би следвало да е непреходна, която ще стои и след това правителство и в която теоретично може един ден да отиде всеки един български гражданин.
Ето защо, аз лично не подкрепям "бомбата". Връзката води към сайта на институцията, а не към секцията в сайта, където са изброени настоящите членове на правителството например.
Не ме разбирайте погрешно. Участвах в протестите (ще участвам пак), далеч не съм "фен" на сегашното правителство, но според мен трябва да има граница и тя да е ясно поставена. Едно е сегашното правителство, а съвсем друго е институцията Министерски Съвет на Република България.
Или поне аз ги виждам така нещата.
Дерзайте!







13 коментара:
Вторник, 2009, Януари 27 10:47
Мда, съгласен. Пак копиране без много елемент на мислене. Оригинала беше "miserable failure" за Буш (не за US Presidency). Не искам и следващите ни няколко правителства да са обречени на провал (макар и само откъм SEO).
От друга страна пък политиците от управляващата коалиция май не се имат с кумпутурите до там че да имат лични сайтове. Хм... сайта на РКМС, пардон R.E.D., дето уж са доброволни симпатизанти (кандидат бюрократи и червени бабички) май е най близо...
Вторник, 2009, Януари 27 14:48
Провал е както дейността на правителството, така и самият сайт - имаше доста обяснения, какво не е наред със сайта из мрежата, не ми се търси.
Даже и линковете да се пуснат към страницата с имената на министрите, след като се сменят, линковете ще сочат към имената на новите министри. Така че няма голямо значение на къде сочи линкът с думата "провал".
Просто, като дойде ново правителство, хората, които като мен са пуснали ткива линкове ще ги махнат - не е необходимо да трият постовете си даже заради това и търсачките постепенно ще спрат да изкарват сайта на правителството на първо място.
Вторник, 2009, Януари 27 15:14
Ето това не видях никъде написано:
"Просто, като дойде ново правителство, хората, които като мен са пуснали ткива линкове ще ги махнат - не е необходимо да трият постовете си даже заради това и търсачките постепенно ще спрат да изкарват сайта на правителството на първо място."
Вторник, 2009, Януари 27 16:06
Очевидно "оптимизацията" има за цел текущото правителство, не институцията. И по причина, че конкретно тези хора си нямат отделен сайт, различен от този на институцията линковете сочат към него. Като си отидат настоящите герои линковете могат да изчезнат или текста да се смени.
Вторник, 2009, Януари 27 16:07
Ами то се подразбира.
А ако някой не се сети - ще ги подсетим :) Няколко поста в няколко блога и линкове в "Свежо" ще са достатъчни за да ги видят всички, които са се включили в "бомбата"
Ясно е, че трябва да се даде шанс на следващото правителство.
Вторник, 2009, Януари 27 16:10
Божо, така е, но според мен трябваше да бъде ясно казано, а не да се подразбира. Иначе съм ЗА, но трябва нещата да са ясни.
Вторник, 2009, Януари 27 20:33
Пък и в тази статия : http://tinyurl.com/cuhun8 Matt Cuts ( един от водещите инженери на Гугъл ), обяснява че на всеки няколко месеца се пуска скрипт който открива и "обезврежда" Гугъл бомби, така че едва ли "Провал-а" ще се задържи за повече от 2-3-4 месеца :).
Между другото miserable failure сочеше към http://whitehouse.org/president - така че сега щеше да сочи към Барак Обама. Интересното е че страницата на Обама на сайта на белия дом вече е не /president, възможно е умишлено да са я преместили на http://www.whitehouse.gov/administration/president_obama/
Вторник, 2009, Януари 27 20:41
Добре де. Съгласен съм, но можеше това да е ясно оказано, нали :)
Сряда, 2009, Януари 28 3:12
Гугъл бомбата няма за цел да навреди на никого и на нищо. Тя и не може. Само името й е "бомба".
Това е протестна акция. Израз на ОТНОШЕНИЕ, нищо повече. Но повече не е и нужно.
В контекста на обществено-политическатата ситуация е пределно ясно, че е насочена срещу днешните управляващи. И то не само срещу правителството, а въобще срещу тези, които държат политическите лостове за управление. Просто правителството (което се явява и основен изпълнителен орган на властта) има уебсайт, който е удобен за подобен протест.
Акцията постигна няколко цели:
Първо, даде на политиците ОЩЕ ВЕДНЪЖ да разберат какво е мнението за техните "дела". При това мнението на младото, посткомунистическото поколение (защото хората, които могат да създадат такъв протест, спадат основно - ако не и изцяло - към него).
Второ, показа ОЩЕ ВЕДНЪЖ, че са възможни най-различни форми на протест. Че е крайно време да спрем да отъждествяваме "протест" с "павета". И че тези форми на протест могат да бъдат достатъчно интелигентни, което по никакъв начин не ги прави по-неубедителни.
Трето, засили онова усещане за спонтанна общност на протеста, което е крайно необходимо, за да се зароди и утвърди гражданското съзнание. Освен това стана ясно ОЩЕ ВЕДНЪЖ, че неодобрението към управлението на България не е изцепка на шепа критикари, а масова оценка.
И последно (но не по значимост): чужденците няма да започнат да набират "провал" на български, за да проверят дали наистина е вярно. Но съобщенията за тази акция в новините показват ясно на света каква е нашата, на българите, оценка за собственото ни управление. Показват и че българският протест не е непременно пещерна агресия, смачквана от полицейски палки (като в типична бананова република, за каквато мнозина ни смятат), а може да приема и значително по-цивилизовани форми. Което дава сигнал, че българското гражданско общество (истинското, не лесно поддаващите се на манипулиране тълпи от недоволни и озлобени хора) е на път да се появи и да влезе в правата си.
Това, от своя страна, ще накара чуждестранните фактори с влияние у нас да вземат по-насериозно сигналите, излъчвани от гражданските протести в България.
И един много знаков факт: този протест по никакъв начин не може да бъде заподозрян в казионност. Начинът, по който се зароди, е напълно прозрачен и ясно видим в Интернет. Това нещо НЕ Е "яхнато" от каквито и да било политически интереси, и трудно би могло да бъде изкривено или окепазено чрез стандартните конспиративни "анализи" от типа "Кому е изгодно". Колкото и да се мъчат псевдосоциолозите.
___________________________
Що се отнася до опасенията да не се дискредитира институцията "българско правителство" пред света - светът е съвсем наясно, че моментната стойност на институцията е пряко зависима от тези, които са на власт. Така че няма "да се изложим пред чужденците", споко, те знаят много добре за какво иде реч. И не само няма да си развалят мнението за нас, българите, а по-скоро ще го подобрят.
___________________________
Накратко, тази акция е (за мен поне) едно от най-оптимистичните неща, които се случиха на родния политически хоризонт напоследък.
Крайно време беше.
Сряда, 2009, Януари 28 8:42
Малко въпроси :
Харесва ли ви сайтът на правителството ?
Не Ви ли смущава, че до вчера беше забранен за индексиране от търсачките ? А търсачките работят за да търсят за хората
Колко грешки виждате тук :
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.government.bg%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Според Вас възможно ли е този сайт да бъде лицето на България ? Пред Европа и Света ?
Моят отговор - сайтът е пълен провал.
Също такова е и моето отношение към управлението на ТОВА правителство.
Що се отнася до институциите не познавам човек който има нещо против президенството, парламента или министерски съвет, така че нека не търсим под вола теле
Сряда, 2009, Януари 28 13:10
@ Зелен бетон и @ Огнян Младенов
Момчета, не се впрягайте толкова. Аз съм всъщност на ваша страна. Просто, поне според мен, някои неща трябваше да бъдат ясно казани в постовете с връзките. Ако разясненията, които написахте присъстваха в статиите с връзките, аз също щях да сложа връзка.
Това е. :)
Сряда, 2009, Януари 28 16:11
@GaN:
> Ако разясненията, които написахте присъстваха в статиите с връзките, аз също щях да сложа връзка.
Ето тук е проблемът. ЗАЩО не можем да видим нещата такива, каквито са. Защо не можем да ОЧАКВАМЕ от тях това, което те биха могли да съдържат. Включително и мислещи хора като теб. Аз също не съм изключение: признавам си, че първоначалните ми очаквания - а и оценка - за протестите от 14-ти бяха твърде еднопланови и шаблонни.
Не знам дали си даваме сметка колко талаш (във вид на готови щампи и схеми на мислене) се е натрупал в начините, по които оценяваме събитията.
Кой е го е поръчал? Кой е платил? За кого работят тия?
Аман от безродници, за които няма нищо свято в България!
Нищо няма да се промени, тъй че стига с тези изцепки, само дразните хората...
Може и да са искрени, но хитреците ей-сега ще ги възседнат - и пак същата работа...
За да промениш нещо, трябва да си вътре в игрите; а като си вътре в игрите, ставаш част от тях. Няма изход.
За нищо не ставаме въобще като нация, тъй че е безсмислено да се пънем.
Първо и последният българин да се научи да си хвърля хартийката в кошчето, пък тогава можем да се обаждаме.
Всички са маскари.
Държавата и мафията са се сраснали окончателно и няма връщане назад.
Кучетата си лаят, керванът си върви.
Можем само да ги псуваме. Давай да ги напсуваме дълго и сочно на майка, остави другите глупости.
Ония разбират само от бой и страх. Докато няма счупени глави и прозорци, нищо няма да мръдне.
Цялата държава долу! Ще се оправим по-добре без нея!
Само (еди-коя си) партия/лидер ще оправи нещата. Подкрепете я/го, вместо да се занимавате с безполезни неща!
Виновни са кишата, сушата и международното положение! И юдео-масонската конспирация!
България е малка, незначителна страна - така че никога няма да бъдем като "белите държави", стига сме се самозалъгвали!
и т.н., и т.н.
Убеден съм, че голяма част от този талаш е насаждан и набиван в главите ни УМИШЛЕНО през последните 20 години. За да се докараме до положението на пълна политическа апатия - което значи: да оставим властващата прослойка спокойно да си играе игрите, без да пречим.
Включително със сериозното участие на медиите. И то не само като начин на отразяване на социалната и политическа обстановка, а и като общ културен климат (чалга, риалити шоута, нескончаеми лигави сериали, жълти медии, клюкарщина, дребнавост, дебилност).
Целта беше да се откажат хората да мислят. Или най-малкото - да бъдат убедени, че мисленето е безполезно. А тези, които не са се научили - да не се научават въобще.
И атаката беше толкова тотална и масова, че включително и хората с достатъчно висок интелект - тези, които по презумпция са мислещи - не бяха застраховани от нейното влияние.
Ето този процес трябва да се обърне обратно. Иначе продължаваме надолу. От политиката могат да дойдат само частични и козметични промени. Единственото, което може да докара истинска промяна, е гражданското общество. А то се прави с мислещи хора, не с мърморещи недоволници.
Като първа стъпка трябва да видим - всеки един от нас поотделно - талаша в главите си, постепенно да го разкараме, и да започнем отново да оценяваме нещата по абсолютната им стойност. Със собствените си сиви клетки, не с това, което някой неусетно ни е налял под шапките. Дори и с риск да бъдем наивни отвреме-навреме.
Акцията "протест" е един много добър пробен камък, за да осъзнаем всичко това.
Извинявай за отклонението (но всъщност мисля, че не е отклонение, а си е точно по темата).
Надявам се, ясно ти е, че не е упрек лично към теб, просто изречението ти ми беше удобно за старт :) Иначе ти благодаря, че си пуснал тази тема и че позволяваш такава дискусия. Поздрави
Сряда, 2009, Януари 28 16:46
Няма как да не се съглася с това, което си написал. Горещо подкрепям мнението ти.
В случая обаче, според мен се отклонява леко. Това, което искам да кажа е само, че не трябва когато има такива инциатива нещата да се "подразбират". Трябва всичко да си е точно и ясно написано за да може и най-простия човек да разбере.
Аз лично исках, обясненията, които дадохте с Огнян да ги видя във всички или поне в повечето постове по въпроса. Това е всичко.
А както казах - напълно съм съгласен с мнението ти.
Публикуване на коментар